Budownictwo i architektura : Dlaczego architekci Henning Larsen wierzą, że VR jest “darem dla przyszłości architektury”

Zrzut ekranu z makiety VR projektu Henninga Larsena.
Zdjęcie dzięki uprzejmości Henninga Larsen Architekci Thomas Musca: rozczarowująca reakcja konsumentów na Oculus Rift i HTC Vive doprowadziła niektórych do wniosku, że wirtualna rzeczywistość może nie mieć dużego zastosowania poza grą lub pokazowymi sztuczkami.
Doprowadziło to do połączenia opinii na temat przyszłej roli architektury technologii immersyjnej.
Dlaczego wybrałeś rozwój przestrzeni w wirtualnej rzeczywistości.
W jaki sposób 360-stopniowe wideo usprawnia proces projektowania.
Jakob Str.
Mann-Andersen: Ta technologia może wykroczyć daleko poza chwyt, jeśli rozwiniemy przestrzeń, w którą się zanurzysz.
Najważniejsze dla nas jest zbudowanie doświadczenia; chcemy poprawić przestrzeń wirtualną, zapewniając znacznie więcej niż tylko doskonały wizualny obraz architektoniczny.
Staramy się stworzyć bardziej interaktywne doświadczenie poprzez integrację świateł w czasie rzeczywistym i stymulacji słuchowej, aby doświadczenie było jeszcze bardziej autentyczne.
Oznacza to, że na najwcześniejszych etapach końcowy użytkownik przyszłego budynku może już nie tylko uzyskać wizualne wrażenie budynku, ale także wykorzystać inne zmysły do dokładnego podglądu przestrzeni.
Architekci mogą następnie dokonać odpowiednich dostosowań w oparciu o ocenę pokoju przez użytkownika.
Możemy zmienić ustawienia akustyczne, ustawienia oświetlenia i tak dalej, aby klimat wnętrza pomieszczenia pasował do użytkownika końcowego.
Możemy zapytać ludzi, jak postrzegają przestrzeń kosmiczną, zanim trafimy na stronę lub nawet zobaczymy rendering.
Może kwalifikować decyzje, które podejmujemy jako projektanci w odniesieniu do ważnych ludzkich aspektów, takich jak akustyka.
Na Uniwersytecie w Cincinnati, w Lindner College of Business, użytkownicy przechodzili przez trzy różne sale lekcyjne w wirtualnej przestrzeni, z których każda miała inne ustawienie akustyczne i różniła się.
pochłaniacze dźwięku (wykładziny dywanowe, pochłaniacze ścian i dźwiękoszczelne sufity), aby zdecydować, które preferują.
Dla każdego pomieszczenia nagrywaliśmy akustyczną symulację, której słuchali, kiedy przechodzili przez pokoje.
Dla nas ta idea ma ogromny potencjał.
Jeśli użyjemy tych narzędzi w sposób naukowy i jeśli użyjemy ich, aby aktywnie podejmować lepsze decyzje, które są zakotwiczone w doświadczeniach użytkowników, to nie będzie to tylko chwyt.
Wyobraź sobie, że następnym poziomem jest odczuwanie powierzchni, wąchanie krajobrazu.
Aspekt wizualny to tylko jedna część.
TM: Większość renderów architektonicznych to intencjonalnie fantastyczne makiety zaprojektowane w celu uchwycenia wyobraźni klientów.
Czy przesunięcie w kierunku realizmu zapewniane przez filmy 360-stopniowe zmusza projektantów do przedstawienia bardziej zgodnej z prawdą narracji projektu.
JSA: Ważne jest, aby pamiętać, że realizm wygrał.
T wejść, dopóki budynek nie zostanie ukończony.
Do tego czasu trudno jest dokładnie przedstawić rzemiosło, szczegóły i spotkanie materiałów.
Zanurzenie w przestrzeni 360 stopni jest nadal makietą i powinno być prezentowane jako takie.
Jednak to, co pozwala nam robić technologia, to podejmowanie lepszych decyzji dla ludzi, którzy ostatecznie przeniosą się w kosmos, niż pozwoliłoby na to tradycyjne renderowanie.
Z tego powodu naszym obowiązkiem jest dokładność i przejrzystość w sposobie prezentacji.
Wiele decyzji zmieni się podczas procesu projektowania, a wciągająca technika umożliwia nowy poziom testowania i modyfikowania.
TM: Oba filmy 360 stopni i rzeczywistość wirtualna umożliwiają widzom samodzielne korzystanie z własnych doświadczeń w przestrzeni.
Biorąc pod uwagę, że ludzie będą doświadczać tej technologii przez mierne głośniki komputerowe, wyświetlacze podparametrowe, zdezorientowane przesuwanie kamery i tak dalej, czy jesteś ostrożny, że to doświadczenie może zostać uszkodzone przez zmienne spoza kontroli projektanta.
JSA: Nie jesteśmy zbyt zaniepokojony rozbieżnościami w jakości technologii.
Nie uważamy tych narzędzi za obiekt test-at-home , ale jako usługa, którą architekci mogą zapewnić w kontrolowanym otoczeniu.
Od nas jako projektantów zależy nam na zarządzaniu danymi, które zbieramy od samorozdzielającego się użytkownika końcowego.
Podobnie jak w przypadku wszystkich innych gromadzonych danych naukowych, musimy skalibrować nasze dane, wyeliminować źródła błędów i zweryfikować dane wejściowe.
To od architekta zależy, w jaki sposób doświadczenie 360 stopni różni się od rzeczywistości.
Podobnie jak inne badania jakościowe, ważne jest, abyśmy je kontekstualizowali.
Percepcja przestrzeni jest czymś, co nieustannie badamy, ponieważ jest to ważny parametr w projektowaniu skoncentrowanym na człowieku.
The
[przypisy: nomi tczew, blachodachówka ceny, zalane panele ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: blachodachówka ceny nomi tczew zalane panele